Badanie satysfakcji beneficjentów PSZ
Tytuł | Opis zakresu przedmiotowego oraz metod badawczych |
Wnioski | Realizator |
---|---|---|---|
Badanie satysfakcji klientów - partnerów rynku pracy miało za zadanie identyfikację obszarów, w których należałoby udoskonalić funkcjonowanie Powiatowego Urzędu Pracy. Celem przeprowadzonego badania było stworzenie wizerunku urzędu spełniającego oczekiwania jego klientów. Badanie oceniało pracę urzędu w dwóch głównych obszarach:
|
Wartością dodaną wynikającą z przeprowadzonego badania jest pozyskanie wiedzy dotyczącej oceny funkcjonowania urzędu w oczach partnerów rynku pracy. Wysoka ocena jest akceptacją kroków czynionych przez urząd dla osiągnięcia jak największej jakości pracy. | Powiatowy Urząd Pracy w Kaliszu (woj. wielkopolskie) | |
Badanie opinii przedsiębiorców współpracujących z Sądeckim Urzędem Pracy | Od 2011 roku Sądecki Urząd Pracy corocznie przeprowadza ankietowe badania wśród pracodawców współpracujących z urzędem. Dobór próby w badaniu jest celowy. Próba badawcza składa się z 150 pracodawców. | Cykliczny monitoring zachodzących na rynku pracy procesów pozwala na uchwycenie zmian i udoskonalenie dalszej współpracy z pracodawcami. Dzięki prowadzonym badaniom jesteśmy w stanie określić potrzeby pracodawców oraz plany kadrowe określonych branż. | Sądecki Urząd Pracy (woj. małopolskie) |
„Co o nas myślisz?”
|
Przedmiotem badania jest zbadanie poziomu zadowolenia z usług, stosunku do klienta, adekwatności pomocy. Badanie prowadzone jest w sposób ciągły przy pomocy ankiet udostępnianych klientom w formie papierowej w siedzibie urzędu i formie elektronicznej na stronie internetowej. Analiza ankiet odbywa się po zakończeniu roku. |
Korzyści:
|
Gdański Urząd Pracy (woj. pomorskie) |
Ocena pracy pracowników i funkcjonowania urzędu przez klientów w Powiatowym Urzędzie Pracy w Dąbrowie Górniczej za lata: 2017 2016 2015 |
Ocena pracy pracowników i funkcjonowania urzędu jest sporządzana raz kwartalnie na podstawie odpowiedzi udzielonych przez osoby, które w badanym okresie złożyły wizytę w urzędzie. Badanie opinii zostało poszerzone również o rozmowy z pracodawcami korzystającymi z usług PUP. Wybór próby jest losowy. Pytania dotyczą sposobu przekazywania informacji, czasu poświęconego na obsługę klienta, zaangażowania pracowników w załatwienie spraw, a także oceny ich stosunku do klientów. Do oceny zastosowano skalę punktową w przedziale 1-5, gdzie 5 uznawane jest za ocenę najwyższą. | Bieżąca analiza sposobu postrzegania pracowników i funkcjonowania PUP przez klientów urzędu. Możliwość stymulowania zaangażowaniem pracowników. | Powiatowy Urząd Pracy w Dąbrowie Górniczej (woj. śląskie) |
Badanie satysfakcji klienta urzędów pracy. Raport ogólnopolski z badań ilościowych w 2015 r. |
Badanie zostało przeprowadzone we wszystkich powiatach w Polsce. Badanie w powiatach koordynował Wojewódzki Urząd Pracy w danym województwie, natomiast w kraju Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie. Głównym celem badawczym była ocena jakości obsługi klienta powiatowych urzędów pracy. Klienci dzielili się oczekiwaniami wobec urzędu, oceniali otrzymaną pomoc, wymiary obsługi urzędu oraz dostępność nowych rozwiązań wprowadzonych nowelizacją ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. Cele szczegółowe były następujące:
Badania terenowe realizowali ankieterzy wykonawców (firm badawczych) wyłonionych przez wojewódzkie urzędy pracy lub ankieterzy zatrudnieni przez WUP. Badanie zlecone do realizacji przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Przebadano ok. 148 tys. osób, łącznie z pracodawcami. Metoda badawcza: ilościowa. Technika badawcza: kwestionariusz wywiadu. |
Raport ogólnopolski, wraz z 14 raportami regionalnymi, stanowią materiał analityczny przydatny dla instytucji obsługujących rynek pracy. Przedsięwzięcie przyniosło wartość dodaną w postaci sieci zadaniowej współpracy między wszystkimi wojewódzkimi urzędami pracy. Sam fakt przeprowadzania badania, poprzedzony akcją promocyjną w każdym urzędzie, możliwość wyrażenia opinii przez prawie 140 tys. osób oraz niemal 8 tys. pracodawców jest krokiem w kierunku budowania zaufania klientów do publicznych służb zatrudnienia. Wskazano w jakich obszarach można poprawićpomoc w poszukiwaniu pracy albo pracownika, w jakich obszarach pracownicy mogą podnosić swoje kwalifikacje. |
Wojewódzkie i powiatowe urzędy pracy Wojewódzki Urząd Pracy w Lublinie (koordynator) |